Zadanie: Wiadukt drogowy nad torami PKP w ciągu ul. Szubińskiej w Bydgoszczy – Zaprojektowanie i wzmocnienie uszkodzonych belek nośnych wraz z robotami naprawczymi

Wzmocnienie belek betonowych mostu to proces, który ma na celu utrzymanie nośności, stabilności oraz trwałości istniejących belek, które są uszkodzone i zużyte .

Zalety wzmocnienia belek betonowych:

  • Utrzymanie dotychczasowej nośności mostu.
  • Poprawa trwałości konstrukcji mostu, co wpływa na wydłużenie jego żywotności.
  • Wykonanie wzmocnienia bez konieczności całkowitej rozbiórki mostu, co obniża koszty i czas realizacji.

Przed przystąpieniem do wzmocnienia przeprowadzono dokładne badania stanu technicznego belek  (badania nieniszczące, badania materiałowe), co pozwoliło dobrać najbardziej efektywne rozwiązanie.

BETON :

Powierzchnię ubytków zabezpieczono materiałem szczepnym z inhibitorami korozji oraz wykonano uzupełnienie zaprawami PCC z inhibitorami korozji.

Wymieniono taśmy nylonowe wzmacniające belki główne.

Po zakończeniu prac reprofilacyjnych, naprawione powierzchnie betonowe zostały pomalowane powłokami do zabezpieczenia betonu z dobrą odpornością na karbonatyzację.

STAL – Zastosowany zestaw malarski:

    I warstwa: grunt epoksydowy o wysokiej zawartości cynku – min 50 mikrometrów mierzone na sucho

    II warstwa: międzywarstwa epoksydowa z wypełniaczem płatkowym – 2 x min. 90 mikrometrów mierzone na sucho

    III warstwa: farba nawierzchniowa poliuretanowa– min. 50 mikrometrów mierzone na sucho, RAL 1033

Prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym elementów stalowych zostały wykonane w Dziale Antykorozji Kormost S.A.          

Po montażu elementów wykonano niezbędne naprawy systemu powłokowego.

Prace zostały wykonane w obszarach dostępnych bez ingerencji w czynną linię kolejową.

Następny etap – nad linią kolejową odbędzie się w najbliższych miesiącach po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń ze strony PKP.