Zadanie: Wiadukt drogowy nad torami PKP w ciągu ul. Szubińskiej w Bydgoszczy – Zaprojektowanie i wzmocnienie uszkodzonych belek nośnych wraz z robotami naprawczymi
Wzmocnienie belek betonowych mostu to proces, który ma na celu utrzymanie nośności, stabilności oraz trwałości istniejących belek, które są uszkodzone i zużyte .
Zalety wzmocnienia belek betonowych:
- Utrzymanie dotychczasowej nośności mostu.
- Poprawa trwałości konstrukcji mostu, co wpływa na wydłużenie jego żywotności.
- Wykonanie wzmocnienia bez konieczności całkowitej rozbiórki mostu, co obniża koszty i czas realizacji.
Przed przystąpieniem do wzmocnienia przeprowadzono dokładne badania stanu technicznego belek (badania nieniszczące, badania materiałowe), co pozwoliło dobrać najbardziej efektywne rozwiązanie.
BETON :
Powierzchnię ubytków zabezpieczono materiałem szczepnym z inhibitorami korozji oraz wykonano uzupełnienie zaprawami PCC z inhibitorami korozji.
Wymieniono taśmy nylonowe wzmacniające belki główne.
Po zakończeniu prac reprofilacyjnych, naprawione powierzchnie betonowe zostały pomalowane powłokami do zabezpieczenia betonu z dobrą odpornością na karbonatyzację.
STAL – Zastosowany zestaw malarski:
I warstwa: grunt epoksydowy o wysokiej zawartości cynku – min 50 mikrometrów mierzone na sucho
II warstwa: międzywarstwa epoksydowa z wypełniaczem płatkowym – 2 x min. 90 mikrometrów mierzone na sucho
III warstwa: farba nawierzchniowa poliuretanowa– min. 50 mikrometrów mierzone na sucho, RAL 1033
Prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym elementów stalowych zostały wykonane w Dziale Antykorozji Kormost S.A.
Po montażu elementów wykonano niezbędne naprawy systemu powłokowego.
Prace zostały wykonane w obszarach dostępnych bez ingerencji w czynną linię kolejową.
Następny etap – nad linią kolejową odbędzie się w najbliższych miesiącach po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń ze strony PKP.





